Web je v testovacím provozu. Údaje se mohou měnit.
← Dr. Libor Rouček
Dr. Libor Rouček

Dr. Libor Rouček

SOCDEM
Facebook Aktivní
↓ Důkaz (ZIP)

Obsah příspěvku

💶 Podle vládního nařízení vzroste minimální mzda od ledna příštího roku měsíčně o 2 500 korun. Je to dobře, ale pořád málo. V porovnání s ostatními zeměmi Evropy je u nás totiž minimální mzda stále jedna z nejnižších. V přepočtu činí 923 euro měsíčně. Například v Polsku je to podle Eurostatu z července letošního roku € 1119, v Litvě € 1153 či ve Slovinsku € 1482. A to už nemluvíme vůbec o zemích jako je Německo € 2343; Irsko € 2391 nebo Lucembursko € 2771. Minimální mzda tak u nás dosáhne od ledna příštího roku 44,6% průměrné mzdy; do roku 2029 by se pak měla dostat na 47%. I to však je málo. Doporučení EU zní 50% průměrné mzdy. Jsme-li po 35 letech budování českého kapitalismu opravdu ekonomicky tak vyspělá země jak o sobě nejrůznějšími prohlášeními vlády tvrdíme, neměl by být problém dohnat v nejnižších mzdách alespoň zmiňované Polsko, Litvu či Slovinsko! V oligarchizaci společnosti jsme již dávno na stupíncích nejvyšších, a to dokonce hned druzí po Rusku!! 💶

Screenshot

Screenshot není k dispozici

Metadata

PlatformaFacebook (social)
Publikováno25.08.2026 11:17
První viděn01.10.2026 23:30
Poslední kontrola03.10.2026 14:16
Počet slov0
Hlídač ID3a6ecee6c7e19f21b172368f2a70b183
Původní ID na platforměpfbid0vVq3NPM6sXaYa8Jf7gznDYauumj4MsZtXB71dznwDqcNwGdRimb3iM3KeEWhJoxSl
Zdrojová URLhttps://www.facebook.com/libor.roucek.18/posts/pfbid0vVq3NPM6sXaYa8Jf7gznDYauumj4MsZtXB71dznwDqcNwGdRimb3iM3KeEWhJoxSl